söndag 5 maj 2013

Äntligen

Äntligen har nästan den dagen kommit då vi i morgon får lämna in examensarbetet. Efter ca 4 månader med ingenting annat i huvudet både dag och natt ska det bli så skönt att få lämna över det och sedan med spänning vänta på resultatet. Senaste tiden har tyvärr våra handledande lärare varit mest negativt inställda till det ena och andra, men hoppas ändå att dom kan vara lite snälla med bedömningen. Får vi underkänt har jag och Jessica gjort en pakt om att vi nog slutar skolan då, men så ska det ju inte bli om turen alls är på vår sida! På ett sätt har ju examensarbetena inom vårt projekt varit lättare än andras, eftersom allas sju delar sätts ihop till ett enda arbete. Därför landar min och Jessicas hela text på endast 16 sidor, och andra som skrivit hela arbeten har säkert minst 25 sidor. Men det har nog varit en utmaning att skriva kort också, speciellt då man har ett så svagt skrivspråk. Inte att någon tidigare skulle ha gnällt speciellt mycket på mitt sätt att skriva, modersmål har nästan alltid varit ett av mina starkaste ämnen och har under åren fått olika stipendier för olika saker inom moddan. Men nu så kan jag då alltså inte ens skriva på en nivå som duger för en yrkeshögskola, klart man tas ner på jorden och trampas in i den också. Självförtroendet har verkligen blivit prövat under examensarbetsprocessen och idag känns det nog ganska lågt, men säkert mest stressen över inlämningen som gör det. Så här sitter jag nu tyvärr med en ganska likgiltig inställning till vilket vitsord vi lyckas få, bara det är godkänt så är det huvudsaken. För vi har trots allt gjort vårt bästa för att lyckas och räcker inte det så var det inte värt det! Så håll tummarna för oss snälla ni :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar