lördag 18 maj 2013

Kvällens aktiviteter

Hittills har lördagen varit lugn. Med mat i magen blir det nu dags för dagens länk och sen i väg till  lillebrors 14-års kalas. Har fortfarande svårt att förstå att han är tonåring nu, undrar ibland vart den där lilla pojken försvann så snabbt. Efter kalaset ska jag styra Mersun mot Pargas och Dyddans och där väntar fest för i kväll är det ju Eurovision song contest. Hör ni mej hurra? Har helt ärligt inte följt det så aktivt de senaste åren, men tidigare var jag nog en trogen tittare. Kommer i håg i högstadiet (?) då jag och Dyddan satt och textade varann om varje bidrag; sången, kläderna etc. Blev säkert en aning dyrt, men klart vi har sett en del ESC:s tillsammans också, vilket säkert våra föräldrar varit glada över. Nästan varje år finns ju också ett eller flera ganska speciella bidrag, med sången eller kläderna eller båda. Min all time favorite från 2003 finns i första videon (vi brukar ännu se på den med Dyddan och skratta som fan) och andra är årets bidrag från Rumänien, freakshow är nog ordet, behövs inte sägas mer, haha. Finlands bidrag hatade jag grymt ungefär de första fem gången jag hörde den, men sen blev den nog helt ok. Tror nog vi kan placera oss inom 10 bästa iaf, kan Lordi vinna så kan säkert Krista också, heja heja!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar