lördag 11 maj 2013

Helgen

God morgon! Förmiddag är det kanske mera, fast sitter ännu i sängen och äter frukost. Telefonen ringde för en stund sedan och kändes som minuter före jag vågade se vem det var. För var helt bombsäker på att nu ringer det från jobb och frågas om jag kan komma till kvällstur. Som tur var det inte jobb, utan sambon som ville ha upp källardörren. Och jo, så lata är vi i det här huset att vi ofta ringer varandra då den ena är på insidan och den andra på utsidan, säkert bättre än att hela grannskapet hör oss skrika åt varandra, haha. Har nu faktiskt två helger i rad helt ledigt. Sista helgen i maj blir det två nätters vak i Silverbacken där jag varit på jobb senast i januari (?), men burkar vara helt lugnt så hoppas på det nu också. Fast jag på senaste månaderna  tagit i mot allt jobb jag bara hunnit med, så är ändå min ekonomi ett skämt just nu. Ibland suger det verkligen att vara en fattig studerande utan någon existerande fast inkomst, bara smått ströjobb. Då studiestödet i veckan kom två dagar senare pga. helg kände jag mej plötsligt nyrik och gick till stan en sväng. Med hem följde en tuulipuku som jag tittat länge på, två dynöverdrag till köksoffan och ett paket strumpor. Alla sakerna var behövliga utom kanske dynöverdragen, fast de gifte sig perfekt med köksgardinen. Men efter att ha gjort en fantastiskt glad upptäckt att H&M Home flyttat in i Hansa var jag bara tvungen att köpa dem. Om ni är i Åbo och gillar H&M Homes saker, gå dit, det var endast en liten del av butiken, men väldigt mysigt. Och för stunden glömde jag väl bort att i juni kommer inget studiestöd och att även då ska hyra och el samt bilförsäkring betalas från egen ficka. Huj, klar glädjedödare det där, räkningar alltså! Hade också helt lämpligt i mitt nyrika tillstånd fått ett super erbjudande från Ellos; 50 % rabatt, fri frakt och ett påslakansett på köpet. Så nu är en ny kökslampa till halva priset på väg hem till oss. Nu måste jag börja fixa mej klar för att åka in till byn och handla lite, för i dag ska grillsäsongen inledas här i Lindholm-Nervanders residens. Dagens planer är annars oskrivna, bara ta dagen som den kommer. Önskar er en trevlig lördag :)!

 
Nya kökslampan, skrev även om kökslampor i det här inlägget. Från ellos.fi


Nya utedräkten som är vind- och vattentät, svarta byxor till. Från stadium.fi


 
Mittersta dynan med svarta ränder pryder nu kökssoffan. Hittas HÄR!


Och så en dyna i samma färg, men utan ränder HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar