tisdag 28 maj 2013

Fixar dag

Har nu ena foten i sommarlovet redan. Är ledig i dag, onsdag och torsdag. På fredagen blir det lite skola, men har endast utvärdering av examensarbetsprocessen då. Så efter fredagen blir det sommarlov, gissa om jag efter den här arbetsfyllda våren har längtat efter det. Har inte så mycket planerat till de 8 dagarna (ska troligen jobba på lördagen) jag är ledig. Ska i alla fall åka till Ekenäs och hälsa på guddottern. Saknar dem nog så ibland, för har nog inte möjlighet att fara dit alls så ofta som jag sku vila. Trots att dom bor bara ca 1 h bort så har ju både jag och dom mycket att göra. Annars har jag tänkt ta dagen som den kommer och bara njuta av att vara och samla krafter tills sommarjobbet börjar. Och om det regnar någon dag eller flera så har jag lovat mej själv att vinden måste städas upp. Hatar oreda, men vi har nog på bara ett år tyvärr skapat ett ganska stort förråd av allt möjligt där uppe. Eftersom morgonen började mulet i dag började jag städa skåp i vardagsrummet och fortsatte till köket. Har nu ett köksskåp kvar att städa, men tog en liten blogg paus. Tycker att det är bra att städa sådana dagar som man verkligen har energi till det och den rätta känslan av ''att nu ska allt skit ut''. Precis så har det varit i dag och har nog sorterat bort massor av saker vi inte behöver och slängt alla muggar med hack och alla plastbyttor utan ett hörn. För vi har ju ändå saker så att vi klarar oss, det som jag sorterat bort ska jag på fredagen föra till Frälsningsarmen. Har någon gång förut också fört saker dit och tycker att det är bra med återvinning eftersom sakerna sedan får nya hem och kan glädja någon annan. Men nu fortsätter städandet, sen blir det att tvätta fönstren på utsidan. Tvungen att hålla på så länge energin räcker till, haha. Önskar er en fortsatt bra dag :)!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar